segunda-feira, 28 de março de 2016

We love you Floripa! / Aficionado a Floripa!

03/28/2016 - We love you Floripa!

We spent a marvelous day on the island of Florianópolis. In the morning we went to a freshwater lagoon and went by boat to a Cachoeira, a fisherman’s village only reachable by water. It had beautifully colored houses, nature and bright blue water. We went to a small waterfall before lunch, some of the group went in the water, while others took pictures and talked. An hour was spent at the waterfall and then we walked down to a waterside restaurant. We were given a ton of food; salad, feijoada, pirão de pescado (a sort of think fish soup, amazing!), rice, french fries, shrimp and breaded chicken and fish with shrimp souce. After the feast, we returned by boat and almost everyone slept siesta.
Everyone woke up to go to Joaquina beach. A group rented out boards for sandboarding and hiked up and rode down dunes that were nearly 50 meters high. The rest went to walk on the beach or go swimming in the really cold water. There were a lot of different activites going on but almost everyone finished their day at the beach eating açaí.
We arrived at the hotel and bought dinner at a local supermarket. Everyone finished dinner and the coordinators (Terra Brasil) put on a party for the exchange students with birthdays around this time. There was a lot of fruit, a DJ who put on great music and a beautiful cake for everyone. Everyone sang happy birthday in their own languages. After all of that dancing we all went to bed exhausted, knowing we had to get up early in the morning.

Written by "The Mercedes Crew", Sam and Lilly.
----------------------------------------------------------------
28/03/2016 - Aficionado a Floripa!

En el dia de hoy, un dia maravilloso, estuvimos en la isla de Florianopolis. En la mañana, fuimos a una laguna y tomamos un barco hasta Cachoeira, una villa de pescadores donde solo se puede llegar por agua. Tenía casitas coloradas, linda naturaleza y agua bien azul. Fuimos a unas cataratas antes del almuerzo. Algunos se metieron en el agua, otros sacaron fotos y los demás estaban descansando y hablando. Pasamos una hora allí y después bajamos para comer al lado de la laguna. El restaurante nos dio mucha comida; ensalada, feijoada, papas fritas, pirao dede pescado, farofa,camaron frito y milanesa de pollo o pescado con salsa de camaron. Volvimos en lancha y casi todos tomaron siesta.
Despertaron todos para ir a una playa que se llama Praia Joaquina. Algunos chicos alquilaron tablas para hacer sandboard, y subieron y bajaron dunas de 50 metros. La mayoría del grupo fue a la playa a caminar y meterse en el agua que estaba muy frio. Había una variedad de actividades pero casi todos terminaron su tiempo en la playa comiendo açai.
Llegamos al hotel y fuimos al supermercado para comprar la cena. Después de comer, los coordinadores (Terra Brasil) hicieron una fiesta para los cumpleañeros del viaje. Había mucha fruta, un DJ que puso buena música, y una torta muy rica para todos. Cantamos la canción del cumpleaños en nuestros propios idiomas. Después de mucha baile y fiesta nos fuimos a dormir porque tenemos que levantaros temprano.
Escrito por "The Mercedes Crew", Sam y Lilly.